Tuesday, April 27, 2010

berape kali agaknya perempuan jatuh hati?


Betul ke perempuan ni tak pandai bermain cinta?Sungguh ke kalau sekali mereka jatuh cinta,maka cinta itu la yang dipertahankan sepanjang hdupnye..bnde ni cm betul,yela kalau sekali perempuan tu kecewa dalam bercinta,xksh la disbbkan kekasih hati meninggalkannye ke or disbbkan kematian,xmustahil kalau die ambil kputusan xnk bercinta lagi dan mungkin tidak akan berkahwin sampai bila2..mungkin bgnye,xde lelaki yang lebih istimewa untuk dijadikan teman hidup selain drpd kekasihnye dahulu..erm,cm sy ni xtw ape2..yela xde pngalaman lg dlm bnde2 ni smue..hehe..

Semakin dewasa cinta seorang perempuan,maka semakin amhal dan sukar ditawar beli tp bukan mustahil sebenarnye ada juga perempuan yang telah berkali2 jatuh cinta..haha..sy xde la bermaksud nk jatuhkn imej kaum sejenis sy,apatah algi nk menjulang2 org lelaki.Tp kalau diperhalusi isu ini,mmg ade kebenarannye..

Berdasarkan kajian ilmu psikologi dan kemanusiaan,Allan Barbara Pease, perempuan ternyata lebih mudah untuk jatuh cinta manakala lelaki pula tergolong dalam kelompok insan yang mudah melukakan hati sama ada disedari @ tidak. Menurut kajian lg,lelaki beranggapan keseronokan lebih dinikmati apabila melukakan hati berbanding melayan sekeping hati...kejamnye
*hrp2 bnde ni xde la jd kt sy...hehe.

Oh,kalau ditanya pd sy,senarai nama jejaka yang pernah membuatkan jantung sy berdegup kencang mmg ckup berjela2..termasuklah fahrin ahmad,farid kamil,aaron aziz,remy ishak dan banyak lg la..xlarat nk list kn kt sini..haha..tp stkt minat n suke cm2 je la...spe la sy ni di mate dorg...*jgn sdeh2 eni..hehe..

jd sebab 2 la perempuan Allah jadikan boleh nikah seorang saje. Kalau boleh empat macam lelaki,huru hara dunia! Perempuan hatinye xpernah tetap!Lelaki biarpun boleh empat, hati mereka kejap dan kemas!setiap kejadian Allah penuh tamsil, tafsiran dan keindahan.Tapi sy percaya,sekali tersungkur di kaki cinta,perempuan reda dan rela untuk memberi.Biarpun apa yang diterima mungkin tidak setimpal.

Lantaran,xketerlaluan kalau kita bersetuju lelaki ni suke bende tp perempuan suke orang!
Lazimnye lelaki apabila jatuh cinta, cinta lelaki itu lebih terpesona pd 'benda' perempuan. Sedangkan gadis kalau jatuh cinta, memang cinta tulus dari mata turun ke hati. Dan dari hatinye yang tulus mencintai sang lelaki, akan menyelinap rasa cinta ke segenap penjuru jiwa.

byk sgt dah sy merapu ni..haha..xde niat pn nk tnjuk pandai or ape2..tp i m just trying 2 share smthing special wif all of u..ofcz i think love is
SPECIAL..hhaha..



0 comments:

background