Patterned Text Generator at TextSpace.net

Saturday, April 24, 2010

Erm..ape yang perempuan tgk pd laki2?hehe..

Boring2 tengah minggu exam ni,saya rasa cam malas sangat nak study,even paper y second last ni da dekat..tapi takpela..saya rasa cam nak kongsi something je ngan awak sume..hehe..
Amat menarik apabila pengkaji barat merumuskan wanita pada kurun ke-21, turut menambah kriteria dalam usaha memilih jejaka idaman. Erm...khabarnya,simetri tubuh lelaki yang sempurna memaikan peranan penting dan mampu membuatkan perempuan jatuh cinta. Raut wajah jatuh nombor dua kalau dibandingkan dengan susuk tubuh..Kajian di Scotland ada mengatakan, keadaan diri wanita mempengaruhi pilihan jejaka idamannya.Kalau perempuan sedang datang bulan,mereka lebih cenderung untuk memilih lelaki yang bercukur, tidak berjanggut atau misai serta botak kepalanya.Namun, kalau menjelang tempoh pengovuman, wanita lebih mudah jatuh hati pada lelaki yang tampak lasak dan rugged.haha..macam-macam kan?Tapi bagi saya,same je..kalau dah suka,tetap yang sama..hehe..Ok lah,sekarang jom kita tengok apa yang perempuan suka tentang lelaki...hehe..

1) Susuk tubuh yang segak
Yang ni lah yang mampu mencuri pandangan wanita, bentuk tubuh yang segak dan tegap ini mampu memberi signal kepada wanita bahawa lelaki ini serba boleh walaupun tidak sempurna.Fitrah wanita yang bersusuk lembut,dengan potongan badan yang ada lekuk sana sini, tentu lebih gemar memandang jejaka yang segak, penuh ciri maskulin dan terserlah V-shape. Selalunya lelaki memandang perempuan pada wajah, namun wanita lebih mudah terpesona dan memilih lelaki yang berbadan segak..so saya juga mungkin begitu..hehe..

2) Dada bidang,bahu tegap,lengan pejal
Hmmm,jangan lah awak semua salah tafsir..berdada bidang,bahu tegap dan lengan epjal bukan lah semestinya mereka yang membina badan..saya tak nak yang camtu..haha..Bayangkan lelaki yang berdada bidang, tubuh yang sempurna, apabila memakai baju pagoda,walau hanya berwarna putih tetap menyerlah.Bukan baju yang menjadi ukuran,tapi tubuha yang sedap mata memandang ini yang memikat..

3)punggung kecil dan padat
Jangan kata orang laki2 saje yang pandai menjeling pinggul perempuan..hah,orang perempuan pun apa kurangnya, cuba2 lah pasang antenna dan curi dengar perbualan kelompok gadis mengenai sang jejaka..haha..usah terperanjat kalau perempuan pun ade 'miang'nya yang tersendiri.haha..pandai menilik dan memandang punggung lelaki..hahha..boleh tahan jugak ea.. yang sedang2 atau yang compact dikatakan mampu menarik minat si gadis.Kononnya ada pendapat mengatakan bahawa jejaka yang berpunggung kemas ni lambang kesuburan...haha..yeke tak saya tak tahu..fikir2kanlah ye..

4) berkumis dan dada berbulu
Kajian ada mengatakan, khabarnya wanita lebih tergoda dengan lelaki yang berbulu lebat di dada..haha..dahsyatnye..Kononnya,lambang kemakmuran seorang lelaki selain menyerlahkan gaya maskulin.tapi bagi saya,lebat sangat taknak la...hehe..
Namun ada yang cakap,lelaki botak ni seksi..yeke tak pandai2 la tafsir sendiri. Seperti ungkapan: to some,it's a bald head. to,others, it;s a solar panel for a sex machine..Ada yang memang nampak segak dengan jambang dan kumis di wajah..erm,macam Farid Kamil..haha..

5)Mata yang menggoda dan bibir seksi
Mata yang jernih menggambarkan ketenangan jiwa.Mata juga pintu panahan asmara..hehe..mata yang cantik bagi lelaki tentunya yang mempunyai renungan yang mampu mencairkan hati wanita. Bibir yang sihat milik lelaki pula tentunya mampu mencairkan jiwa wanita perempuan yang memandangnya.Cuba bayangkan, kalau sudah bibir hitam lebam,gigi kuning karat dek rokok,baunya..takyah cakap la.haha..macam mane hati perempuan nk terpaut.Anuar Zain pernah cakap, bibirnya mungkin antara bahagian tubuh yang paling disenanginya..tapi betul,bibirnye cantik sangat..hehe..oooppppss..terlebih sudah..

Dan yang terakhir, perempuan suka bila perut lelaki kemas..hehe..kalau ditanya pada perempuan,tentu saje kalau diberi pilihan,mereka akan memilih jejaka yang perutnya kemas,tidak menggeleber dan jauh sekali buncit..Malah ade yang anggap lelaki yang perut buncit ni suami orang, so mesti dijauhi..kalau bukan suami orang pun tentu duda..oh,tidaaaakkk!!! Kata orang, syurga lelaki bergelar suami,selain nikmat di kamar tidur,adalah pada perutnya.haha..

saya rasa ni je la dulu untuk dikongsi pada kali ni..nanti ade masa,saya update topik lain pulak..haha..fikir2kan lah ye,betul ke tak ape yang saya cakapkan tu..hehe..


0 comments:

background